En väl fungerande motorcykel består av väl underhållna delar. Dom flesta är noga med att byta olja och luftfilter men glömmer ofta fjädringen. Oljan i stötdämpare och framgaffel bryts ner av hög temperatur, kondens och smuts/partiklar. Byter man olja och slitagedelar i tid så sparar man på materialet och slipper byta onödigt dyra delar. Det viktigaste är ju att man också får en mer följsam fjädring som hanterar alla situationer som man utsätter motorcykeln för. Kontakta mig om du vill ha mer information eller boka tid.
Fjädring
OBS! Om gaffelben/stötdämpare inte är rengjorda ordentligt så debiteras tvättkostnad.
Alla jobb utförs med korrekta verktyg och rätt fett/oljor.
Framgaffel
Service
– rengöring
– oljebyte
– byte av packboxar och bussningar
– tätningar och kolvband byts vid behov
(kostnaden för olja och delar tillkommer)
1.199:-
Prisexempel för WP 48mm Xplor med NOK packboxar:
NOK packboxar 478:-, Bussningar inre/yttre 318:-, Kolvband 98:-, Olja 1.2L 179:-, Arbete 1.199:- = 2.272:-
Prisexempel för WP 48mm Xplor med SKF Dual packboxar:
SKF Dual 778:-, Bussningar inre/yttre 318:-, Kolvband 98:-, Olja 1.2L 179:-, Arbete 1.199:- = 2.572:-
Stötdämpare
Service
– oljebyte, fyllning av kvävgas
– nytt kolvband monteras på kolven
– byte av tätning och bussning i tätningshuvud
(kostnaden för olja och delar tillkommer)
999:-
Prisexempel för service av WP stötdämpare:
Repsats tätningshuvud 379:-, Lågfriktionskolvband 219:-, Olja 99:-, Arbete 999:- = 1.696:-
Montering av bladder i samband med service
299:-
Vill du att jag shimsar om din fjädring så kontakta mig för pris.
Du kan självklart skicka din fjädring till mig.
Tiden från att du skickar fjädringen till att du har den igen är ca 5-10 vardagar.
Jag skapar en förbetald fraktetikett som jag sedan mailar till dig och du skriver ut den och tejpar fast på paketet. Lämna sedan in paketet hos DHL Servicepoint. Efter genomfört arbete så skickar jag tillbaka fjädringen till dig.
Se bilder för exempel.